15 t/m 18 juni - Reisverslag uit Miller City, Verenigde Staten van Barthereijgers - WaarBenJij.nu 15 t/m 18 juni - Reisverslag uit Miller City, Verenigde Staten van Barthereijgers - WaarBenJij.nu

15 t/m 18 juni

Door: bart

Blijf op de hoogte en volg

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Miller City

Het gaat goed hier
Alleen het weer zit wat tegen het regent elke dag hier in de buurt zijn er wegen afgesloten wegens wateroverlast en hier 10 minuten vandaan heeft het dorp wateroverlast want er staat overal water.

15 juni
S'ochtends heb ik op het dak gestaan om het dak van de stallen schoon te maken. Hier is het personeel al enkele weken mee bezig en maandag ochtend heb ik dus geholpen
heb ik meegelopen met Fernando (de hurtsman) hij verzorgt alle dieren en heeft een beetje de leiding van de koeien, ook kun je Fernando zien als een vee arts want hij kan zelf een lebmaag opereren en doed drachtigheids tests en onder andere insemineren van de koeien.
Smiddags hebben we zieke koeien behandeld en hebben we samen wat koeien verzet en alles gedaan rond het afkalven van een koe zoals melken drinken geven, de koe calcium geven Door middel van een bolus

16 juni
Dit was op een maandag S'ochtends heb ik nog wat stro balen gehopt d Smiddags zijn we weer naar het huis in Bryan gereden om nog wat spullen weg te brengen.

17 juni
S'ochtends nog enkele papieren ongevuld en naar om een social security nummer geweest ( in nl vergelijkbaar met een sofinummer) en toen zijn we doorgereden naar Bryan om de laatste hand aan het huis te leggen. Ik heb toen het zwembad schoongemaakt. Toen we terug kwamen heb ik nog ffe aan me verslag gewerkt en toen was het weer avond

18 juni
S'ochtends voorlopig de laatste stro pakken gechopt en heb ik met de shovel alles een beetje schoongeschoven. Smiddags heb Ik de onderdelen kast van de melkstal geordend en schoongemaakt. Ook zijn we wat dozen retour gaan brengen en hebben we de melk trailer nog geladen met melk zodat deze vanavond of vannacht omgewisseld kan worden

Gr Bart

  • 19 Juni 2015 - 11:51

    M. Bogaerts:

    Hallo Bart,

    zo te horen gaat het goed met je en naar ik vermoed mis je de school niet.
    natuurlijk wil ik graag een keer langs komen om te zien hoe het je vergaat.
    helaas is dat niet mogelijk.

    ik wens je verder nog een leerzame en fijne stage toe

    mvg M. Bogaerts

  • 20 Juni 2015 - 15:37

    Corina V Hooijdonk:

    Hoi Bart
    Zo ik kan lezen gaat alles goed met jou . En lees ik dat het voldoende regend daar , dat is hier wel anders . We zijn 24 uur per dagen aan het beregen anders groeid er niet veel meer.
    En hebben ze in Amerika ook frikandellen en paprikachips? Dat is toch je lievelings eten ?
    Hier is alles goed . Ik hoop dat je het er Naar je zin hebt en dat het een leerzame stage is .
    Groetjes van tante Corina en de rest

  • 21 Juni 2015 - 10:53

    Adri:

    Op dak nie doen!! Hebben ze daar ook een huisartsenpost?
    Verder is het leuk om veel dingen wel toe doen, we volgen het graag!

    (Nonkel) Adri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miller City

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 5840

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 29 Juli 2015

Stage Verenigde Stagen

Landen bezocht: